Můj výlet do Itálie (2/3)

by - května 08, 2018

Naše další cesta směřovala do Říma. Do toho překrásného města plného památek, módy a lidí z celého světa. Co jsem nečekala bylo množství lidí z celého světa, přece jenom na tento "výlet" jsme vyrazily v dubnu a přestože jsem slyšela o davech turistů proudících Římem, nečekala jsem, že to v tomhle období bude takové množství. 



Kolem Kolosea na Forum Romanum a pak Pantheon. Opět vám přidám pár fotek. :)



Po dopoledni plném chození jsme se rozhodly zajít si na oběd. Zjistila jsem, že v Italských restauracích/kavárnách to funguje trochu jinak, než u nás. Číšník nepřijde jen tak a nechodí se vás ptát několikrát během vaší 'návštěvy'. Při naší první návštěvě restaurace jsem čekala, že někdo přijde, přinese nám jídelní lístek a pak přijde znovu pro naši objednávku. Seděly jsme několik minut, číšníci chodili kolem, ale nikdo nám nic nenesl. Po chvíli hypnotizování jednoho z nich se onen číšník usmál a přišel k našemu stolu se slovy "Už máte objednáno?", poprosila jsem ho o menu a až potom nám ho přinesl. (Nejdřív jsem si myslela, že to takhle funguje jen v této restauraci, ale navštívily jsme ještě 2 další kavárny a tam se stalo to samé.)

Objednala jsem si lasagne a musím říct, že byly výborné. Náš číšník v průběhu našeho jídla procházel kolem, usmál se a ukázal "palec nahoru", co mám teď udělat? To na něj mám taky ukázat palec? Když se mi to stalo podruhé v kavárně, došlo mi, že se takhle asi ptají, jestli je jídlo v pořádku. :D 
Další věc, která mě zaujala bylo to, že číšníci "zběsile" nepobíhají po restauraci jako u nás, ale chodí pomalu, usmívají se, ptají se odkud jsou jejich hosté. Možná to ale bude i tím, že v tak velké restauraci u nás pracují 3 číšníci a u nich ve stejně velké 5. (Ale to se samozřejmě může lišit.)


Nemohly jsme vynechat Fontánu Di Trevi, která je opravdu tak krásná, jak se říká. A potom Španělské schody. Všechna tahle místa jsem si pamatovala z filmu Prázdniny v Římě, který mám moc ráda. Jenom teď, po těch pár desetiletích, vypadá všechno trochu jinak, hlavně mnohem, mnohem víc lidí. Ale to kouzlo mají tahle místa pořád.



A na závěr přidávám sebe, unavená, před touhle ohromnou stavbou. (To je unavený výraz, ne naštvaný :D..) Vážně, všechny budovy v Římě jsou tak vysoké...


Doufám, že se máte krásně a že se vám článek líbil! :)

Anička
<3

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji, že jste si udělali čas a okomentovali tento příspěvek. :)